tisdag 8 mars 2011

Skidskoledebut i storm - nästan

Det blåste som hejsan men jag och Hugo pälsade på oss och gav oss i väg. Axel var kvar hemma och buggde snökojor och tog det lite lugnt på fm. så han skulle orka till kl. 13.15.
Hugo han är ganska lugn, tycker jag, för detta med skidåkning. Han träffade sina snöbollekompisar, på med västen och sedan iväg. Uppför bandet (det lärde han sig i går) och ut i backen - bromsa, vad är det? De andra barnen plogade så fint...
Jag frågade skidläraren vad vi skulle öva på, bara låta honom åka upp och ner vid ex. bandet och en liten bit upp för knappliften - utan att stanna dem - de få känsa för det, det kunde jag se!
-Jaha, så bra då...??
"Se på mig!" Hugo är på gång!

Så här supertrött blr man efter skidkola, mat och "brandmännen". Puss på dig!
I morgon är det nya tag och då ska vi ge oss på knappliften. Han vågade inte (eller var för trött) den i dag. I går kastade han sig på den med då slog han sitt ben lite...

Inga kommentarer: