måndag 28 februari 2011

Egentid, fartfyllt bad och taxitjänst

I fredags eftermiddag var jag lite ledig och var i Borås på egen hand. Jag hade uppdrag att utföra men ändå lite egen tid i affärerna. Uppdraget innefattade att köpa paket till Emil som vi skulle på kalas till. Han önskade sig kläder. Jag hittade ett par supertuffa, knallröda byxor! Det var så i framkant så vi får se om det gå hem! Jag köpte ett par mjukisbyxor också som bonus då det verkar som om Emil är en av "mysbyxklubbens" supermedlem! Med nitar på fickkanterna!


16.30 skulle jag infinna mig i Svenljunga, på badhuset! Henrik har bokat träningsbad nu, varje fredag inför badsemestern i maj... Jag kan säga att det var fartfyllt! Syrran, Sofia och Viggo var också där. Basängen är jättebra och båda barnen bottnar (ja, nästan då) och med sina flytpuffar så går det som hejsan! Det finns en lite rutchbana som är flitigt använd... och en Tyrannosauros Rex hade också hittat dit, det var ju tur att det inte var så många mindre barn än Hugo i basängen just när i var där.


Oj, oj...klockan blev 18.00 och Pepparns taxi måste rusa. En passagerare skulle hämtas upp på Rosäng kl. 18.40 och droppas på hotellet 18.50 - vinprovning stod på programmet. Stackars Henrik, jag gick ut i badhuset för att hämta Karins grejer - och då kommer Hugo utrusande naken från duschen och drar rakt mot badet...och efter kommer en lika naken Axel..och en lika naken pappa - han stannar dock i dörren då han fick syn på mig - som tur var. Mamman samlar in barnen och föser in dem på herrarnas till en mycket irriterad pappa... sedan "lycka till" och taxitjänst drar... dock med ett litet samvetet som gör sig påmint.
När jag kommer till Rosäng berättar jag den lilla händelsen för resenären - hon skrattar gott och säger att jag (va??) gjorde precis likadant - ha, ha, hon skrattar gott!

4 kommentarer:

Pepparn sa...

Hmmmm..tydligen var H. ute i badet, naken ändå. Jag fick SMS från säker källa, "såg du nakenmannen?".

Karin sa...

fanns det inte en bild också? Vi väntar med spänning :-D

Anonym sa...

Vart ska ni i maj??

/Kristina

Anonym sa...

Hmmm, nu förstår jag bättre varför ni träningsbadar...som ansvarig för badresan i maj så kommer jag att införa "bad-test" för alla inblandade!