söndag 10 april 2011

Lat vecka - men med trevligt avslut

I dag har jag haft party! En härlig avslutning på veckan, huset fullt med köpglada mammor i olika åldrar! Det handlar om me&I - kläder till både barn och mammor (pappakläderna sålde inte så bra..??). I dag köpte jag kläder till Hugo - och mig... på förra partyt köpte jag kläder till Axel - och mig... Det är fina kläder. Hugo fick ett par jeans med resår i midjan - så att han lätt kan dra byxorna upp och ner. Det gäller att förebygga så ALLT går lätt när man ska kissa. Med min träning har det inte gått så bra denna vecka, bara ett pass med spinning - och ingen springning alls! Det har varit en jobbig vecka, känt mig nere, trött och hängig. Det har dock känts lite bättre i slutet av veckan. Hallen är nästan färdig. Snickarna har varit och fixat två trösklar, in till H:s rum och in till biblioteket - det blev så fint så. Fredag och lördag har ägnats åt vårstädning i olika former. Bla kommer vi nu IN i biblioteket. Skivspelaren har snurrat mer i helgen än under de senaste 4 åren (nja..jo, nästan så). Det är så härligt! Mitt rum har dock inte drabbats av någon vårstädning... kanske ett sommar-röj? Nu under våren hoppas jag att H. och jag kan börja med altanen, lite mera måla, lägga trägolv, sätta in fönster och fixa möblerna. Det vore ju underbart om det kunde vara färdigt till sommaren. Nu väntar sängen...

Inga kommentarer: