torsdag 15 september 2011

Hösten är här

Hej där ute - jag är fortfarande här men inte så aktiv. Jag vill så gärna men jag hinner och orkar inte. Tänker att i morgon så...
Allt är väl med oss. Det senaste "eventet" var en brakförlust i årets Olympiad. Axel och Hugo blev helt knäckta för att vi inte fick ta med den rosa bucklan hem! Vi fick ett tröstpris..en egenodlad gurka! Den har gått åt kan jag säga.
Hugo har börjat på "storabarnen" det går bra, lite problem med kissingen men det löser sig hoppas jag. Han har kul och är helt slut när han kommer hem.
Jobbet rullar på...
Hallen är färdig - mmmm härligt och det blev så bra. Jag och H. har flyttat ner till källaren vilket har resulterat i en vuxensäng! Härligt! Detta betyder att grabbarna grus har fått var sitt rum, Hugo det stora och Axel det som är lite mindre. "Nya" sängar och skrivbord också - de är så nöjda så.
Nästa projekt är en klädkammare - att gå in i. Tapeter är beställda - stora härliga blommor - och H. ska köpa spackel. Vi ska nämligen försöka "bredspackla" - hur svårt kan det vara?
Ett annat projekt är att skruva ner spaljen och måla ljust i lekrummet - det har nog gått hem men ligger ännu i plan...och så trappan, halva väggen är fortfarande grå.
Vad med? Jo, jag har äntligen köpt en soffa och gjort mig av med sju fåtöljer..

Det var allt för nu...

1 kommentar:

Anonym sa...

Anna nu får du allt skriva och lägga in lite bilder det är länge sedan nu. Jag väntar på bilder från mitt 60-års firande.
Hälsningar mamma